Ruta científica “Antoni de Martí i Franquès”
Portal del Roser, Tarragona
Sabeu qui va ser Antoni de Martí i Franquès? Aquest químic català va néixer a Altafulla el 1750 i va passar bona part de la seva vida a Tarragona, on tenia la casa, el laboratori i la biblioteca. Va destacar com un gran científic en les especialitats de química, física, meteorologia i botànica. La seva contribució al coneixement més important va ser el 1790, quan va donar uns resultats precisos sobre la composició de l'aire, en una memòria que va llegir a l'Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona. Avui, més de 200 anys després, encara es respecten els seus valors, millorats per la precisió dels mètodes analítics moderns.
La ruta científica Antoni de Martí i Franquès. Un científic universal és una recreació teatralitzada didàctica de la vida d'aquest científic català i els seus descobriments. Els participants visitaran els carrers i palaus del centre històric de Tarragona que tenen relació amb la seva vida i la recerca, des del Camp de Mart fins al Pla de la Seu.
Per a aquesta activitat es requereix reserva prèvia (cal indicar nom, cognoms i DNI de totes les persones que hi assistiran).
- Dia: 1 d’octubre
- Hora: 11.00 del matí
- Lloc: Portal del Roser